Jurajska Wyprawa Wspinaczkowo-Jaskiniowa

Ogólny opis wyprawy

  1. Wyprawa ma charakter biwaku pod namiotami (własny namiot, karimata, śpiwór, naczynia: menażki, ewentualnie talerz, kubek, sztućce, ściereczka itp., scyzoryk), krzesełko turystyczne, można wziąć stolik.
  2. Termin: 11-15 sierpnia 2012.
  3. Miejsce:
    spotykamy się 11 sierpnia o godzinie 10tej na Górze Birów w Podzamczu koło Ogrodzieńca (w zależności od potrzeb uczestników są dwie możliwości rozbicia obozowiska – na polu namiotowym, koszt ok. 10-15 zł od osoby za noc, lub na polanie pod skałami)
    13 sierpnia przenosimy obozowisko na Straszykową Górę w Ryczowie
    15 sierpnia kończymy zajęcia około południa i rozjeżdżamy się do domów
  4. Ogólny plan zajęć:
    – wspinaczka z asekuracją odgórną
    – ćwiczenie technik jaskiniowych (poruszanie się na linach)
    – codziennie wieczorem ognisko z kiełbaskami (mile widziani uczestnicy z gitarami i śpiewnikami, z naszej strony gitara i śpiew będzie)
    – tyrolka w Ryczowie
    – 14 sierpnia zawody w technikach linowych na linowym torze przeszkód o Puchar Speleoklubu
    – zwiedzanie poziomej jaskini Straszykowej w Ryczowie
    – do dyspozycji uczestników będzie butla gazowa, saperka, czajnik, garnek, namiot bazowy (na wypadek deszczu), łuk i strzały, „boole”, można zabrać swoje ulubione gry i zachęcić pozostałych uczestników do grania
    – na własną rękę lub pod opieką rodziców będzie możliwość zwiedzenia zamku i parku miniatur.
  5. Wpisowe 60 zł od osoby na działalność statutową Speleoklubu, przeznaczone na koszty organizacji i część sprzętu, płatne do 30 lipca. W przypadku rezygnacji do 5 sierpnia istnieje możliwość zwrotu 50% darowizny
  6. Obowiązkowe ubezpieczenie NNW (alpinizm lub wspinaczka – w zależności od firmy, w każdym razie od sportów podwyższonego ryzyka- sprawdzamy w pierwszym dniu imprezy).
  7. W czasie imprezy będzie wykonywana dokumentacja fotograficzna, która zostanie w całości przekazana uczestnikom na spotkaniu po wakacjach w siedzibie klubu (data zostanie wyznaczona wspólnie). Materiał foto zostanie wykorzystany przez organizatora w materiałach promocyjnych i sprawozdawczych, również w prasie i na stronach internetowych.
  8. W trakcie wyprawy, dla osób szczególnie zainteresowanych istnieje możliwość szkolenia zgodnie w programem PZA (w miarę możliwości) przygotowującego do kursów specjalistycznych.
  9. Szczegółowy regulamin oraz oświadczenia o odpowiedzialności uczestnicy podpisują przed rozpoczęciem wyprawy.
  10. Osoby nieletnie zapraszamy pod opieką rodziców lub osoby dorosłej, po oświadczeniu rodziców o przekazaniu opieki na dzieckiem.